Платформа "Життя без перешкод"
0

Проблема

Близько 10% населення України це люди з інвалідністю. Але як часто ми можемо їх зустріти на вулиці? Відповідь є очевидною - дуже рідко. І все, не тому що вони не хочуть і фізично неспроможні, а тому, що практично не має куди вибратися. Ті місця які нібито для них доступні в половині випадків не є такими. І кожне відвідування таких місць для них перетворюється на квест (досить-таки не веселий). Відсутність інформації про доступні для них місця і відсутність соціального важеля для збільшення кількості таких місць, не дає повною мірою відчути себе «на рівних» з усіма іншими. До прикладу в деяких населених пунктах недоступні навіть об’єкти які за законодавством мають бути такими.

ідея

Створення каталогу та інтерактивної карти об’єктів інфраструктури всіх населених пунктів України із зазначенням рівня доступності для людей з обмеженими можливостями (є практика в окремих регіонах).
Користувачі не тільки можуть допомагати доповнювати базу, але і вказувати бажані місця, де повинна бути створена доступність. Вже створена коаліція громадських організацій зможе, в першу чергу, звернути увагу на ці місця і зайнятися питаннями створення доступності саме там, а також допомогти користувачеві при бажанні зайнятися цим питанням самостійно.

  Зібрані дані можна використовувати в мобільних додатках і навігаторах. У перспективі розробка і створення спеціальних навігаторів для людей з обмеженими можливостями або пошук (технічних або адміністративних) можливостей інтеграції у вже існуючі навігаційні системи. Що дозволить оперативно отримувати інформацію не тільки про те «як проїхати» але і «куди проїхати» (маються на увазі доступні об’єкти).

  Використання Open Street Maps (OSM), крім відсутності жорстких ліцензійних обмежень також дає можливість візуалізації різних статистичних даних (зокрема доступності). Кожен доданий об’єкт буде відзначений на карті OSM, а найбільш активні райони будуть опрацьовуватися в першу чергу. Таким чином буде посильний внесок і в розвиток загальнодоступних картографічних даних.
  На прикладі працюючих проектів сусідніх держав, і з урахуванням що в Україні вже почали впроваджувати систему роутінга громадського транспорту, в навігаційну систему (мобільну програму) додати можливість відстежувати рух транспорту і давати можливість заздалегідь оповіщати водія потрібного маршруту про необхідність зупинки через систему програма-сервер-навігатор. Для людей з відсутністю зору, це буде дуже корисним інструментом. Бо не зряча або з поганим зором людина не може побачити номера автобуса, а люди з порушеннями опорно-рухового апарату не завжди встигають його зупинити. Вельми корисною така інформація буде і решті населення.

Намагатися вирішити всі одночасно проблеми соціуму можна, але поки ще немає повного набору «механізмів» їх вирішення за допомогою держ. органів. У сфері доступності вже є ряд законодавчих документів, які зобов’язують вирішити її. Як показує практика, крім держави цю проблематику готові вирішувати і підприємці. Потрібно тільки вказати на необхідність та, іноді, показати як правильно зробити. У багатьох випадках, кошти виділяються, але чи то губляться по дорозі, чи то йдуть в іншому напрямку, але звітність при цьому відображає «повний порядок». Відкритість, достовірність і детальність створюваних звітів даватиме розуміння реального стану доступності, відображати динаміку і давати привід владі реагувати (за допомогою громадських організацій, особистих звернень) шляхом вирішення проблем.

Автор

Васильєв Дмитро Володимирович
Інженер

народження ідеї

Ця ідея не нова, а напрацьована практикою та часом. Деяка частина запланованого вже здійснена, деякі ідеї чекають свого часу, а деякі доповнюють вже реалізоване.

Голосуй за ідею