Контролюй свою лікарню
0

Проблема

Українці незадоволені медичним обслуговуванням, яке отримують у поліклініках (амбулаторіях) та лікарнях. Про це свідчить статистика (системою медичного обслуговування незадоволенні 62% опитаних жителів міста та 71% селян), а також часті скарги сусідів, рідних, друзів та знайомих. Причини невдоволення – великі черги до лікарів, грубість медичного персоналу, вимагання «благодійних внесків» чи хабарів, неякісне лікування, занедбаність приміщень лікарень тощо. Шукати проблему виключно у недофінансуванні медичних установ, невірно, адже ми знаємо, що деякі лікарі і медперсонал отримають немаленькі гроші «вдячних» пацієнтів, а поліклініки та лікарні збирають обов’язкові «благодійні» внески. Ситуація потребує контролю громадськості, яка отримує медичну допомогу у своїй поліклініці/лікарні і зацікавлена у підвищені якості обслуговування. На разі громадськість малоактивна, але якщо люди обмінюватимуться інформацією щодо своїх медичних закладах і отримують інструмент для об’єднання зусиль та впливу на свої лікарні, це має активізувати громадські ініціативи щодо контролю їх поліклінік та лікарень.

ідея

Для активізації громадського контролю ми можемо створити веб-сайт, на якому пацієнти зможуть оцінювати свої поліклініки та лікарні, доповідати про вимагання хабарів (чи «благодійних» внесків), залишати свої пропозиції по вдосконаленню обслуговування, залишати подяки медичному персоналу та лікарні. На сайті пацієнти можуть заповнити анкету оцінки якості обслуговування, де вказати, скільки вони чекали у черзі; наскільки вони задоволені ставленням персоналу; як вони оцінюють технічний стан приміщень, де лікувались; наскільки вони задоволенні своїм лікарем тощо, а також завантажити і заповнити готову форму скарги, яку можуть залишити на сайті та/чи відіслати поштою органам управління за адресою, вказаною на сайті. Оцінки пацієнтів мають автоматично аналізуватися і медична установа має отримати свій рейтинг. На сайт пацієнти можуть завантажувати фото, що мають засвідчити стан приміщень медичної установи.
Головне – сайт має надавати можливість створювати ініціативну групу зареєстрованим на сайті пацієнтам однієї поліклініки (амбулаторії) чи лікарні. Ця група може збирати відгуки щодо своєї медичної установи, ініціювати розмову з головним лікарем, направляти скарги до органів управління, надавати волонтерську допомогу пацієнтам чи медичній установі, поширювати анкету щодо якості обслуговування серед своїх сусідів, що не мають доступу до Інтернету тощо. Таким чином озброївши людей інформацією і об’єднавши їх, цей веб-сайт може спонукати їх до діяльності в реальному житті.
Інформація на сайті також може використовуватися журналістами для проведення журналістських розслідувань щодо стану медичного обслуговування в Україні. Сайт наповнюють самі користувачі, тому він не потребуватиме контент-менеджерів, але він вимагатиме модератора. На сайті буде можливість залишити за бажанням пожертвування сайту, яке має піти на оплату праці модератору та технічне вдосконалення ресурсу. Звіт про використання пожертвувань буде розміщений на сайті. У разі надлишку грошей, вони спрямовуватимуться на підтримку медичних установ з найвищим рейтингом на сайті як справжня благодійність.

Автор

Руських Катерина Миколаївна
економіст

народження ідеї

Я працюю аналітиком у громадському аналітичному центрі і займаюсь в тому числі моніторингом реформ в системі охорони здоров*я. Я переконалась, що участь громадськості необхідна, аби покращити медичні послуги, а очікування на покращення "згори" невиправдані

Голосуй за ідею